News55

Postnord hade sönder 101-åringens familjeklenod

Artikelbild
Linnéa Wallin
Linnéa Wallin
Uppdaterad: 09 okt. 2017Publicerad: 09 okt. 2017

När Anny, 101, skulle flytta in på äldreboende skickade hennes son ett omsorgsfullt inslaget paket med ett av mammans Rörstrandsfat till sin hemadress i Skåne - något han inte skulle ha gjort, det skriver Expressen.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Kjell Ekstedt, 63, slog noga in grötfatet han fått i gåva av sin mor Anny, 101, som skulle flytta in på äldreboende, det skriver Expressen. Rörstrandsfatet skickades sedan med Postnord från Stockholm till Kjells hemadress i Bromölla i Skåne. Men när paketet kom fram var fatet krossat i flera bitar trots att Kjell använt sig av två badlakan och flera meter papper vid inslagningen.

Fatet har Kjells mor Anny använt sedan 1938 när hon flyttade från Norge till Sverige och affektionsvärdet är högt.

– Min farfar åt gröt på fatet varje jul och möjligen även hans pappa, säger Kjell till Expressen.

Kjell hade problem att få tag på Postnord gällande det inträffade och när han väl blev besvarad fick han meddelandet att han packat fel och att ärendet var avslutat.

      LÄS MER: Postnord försöker plocka ur pensionsfonden

Fler saker gick sönder

På frågan om det inte var lite naivt att skicka ömtåligt gods med posten svarar Kjell:

– Jo, det var det kanske. Men samtidigt, om paketet hade hanterats normalt så hade det inte behövt gå sönder, säger Kjell Ekstedt till Expressen.

ANNONS

En tavla gick också i kras under transporten och även om inte föremålen har något större ekonomiskt värde hade de ett stort känslomässigt värde.

Postnords presskommunikatör, Anne Jiremar, kommenterar händelsen så här:

– Vi har inte klarat av bemanningen så mycket som behövs inom kundservice, men jobbar med rekrytering och bemanning för att klara anstormningen. Vi räknar med att det ska bli bättre.

      FLER NYHETER: Mer för dig med livserfarenhet

Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS