SVT-kampanj kallas skrämseltaktik i GP-ledare - News55
Annons
Annons

SVT-kampanj kallas skrämseltaktik i GP-ledare

GP kritiserar i en ledare SVT:s kampanj “Höna av en fjäder”. Kampanjen hotar den kritiska inställningen som de är till för att värna och att skrämseltaktik är det första steget mot nederlag, heter det.

Annons
Annons

GP:s ledare är signerad Håkan Boström som korthet går ut på att SVT har gått i populisternas fälla.

Annons
Annons

 

I ett längre resonemang påpekar att professionell journalistik är helt centralt i ett demokratiskt samhälle men att det nya greppet klampar snett.

Boström reagerar mot att  narrativet, med hans egna beskrivning är; att kritik i utlandet bygger på illasinnade kampanjer ohc missförstånd och att det på ett försåtligt sätt omvandlar SVT:s journalistiska uppdrag till att försvara den offentliga bilden av Sverige mot ett diffust hot.

SVT:s marknadschef talar rent ut om att “Sverigebilden” är under attack i intervjun med Resumé, skriver Boström.

Public Service-bolaget kallar den övergripande kampanjen “Har aldrig varit viktigare”, som reklamfilmen är en del av. Boström menar att “sanningen har varit viktig i alla tider och alltid varit hotad. “Att den rådande ordningen är utmanad är inte detsamma som att sanningen är det#.

“Har aldrig varit viktigare” kallar SVT den övergripande kampanj som reklamfilmen är en del av. Sanningen har dock varit viktig i alla tider, och alltid varit hotad. Att den rådande ordningen är utmanad är inte detsamma som att sanningen är det.

 

GP:s ledare är oberoende liberal.

Läs hela ledaren här.

 

JOBBA EXTRA SOM PENSIONÄR
Lediga uppdrag hos Veteranpoolen just nu

SE ALLA UPPDRAG

Annons
Annons
Läs nästa artikel SVT-kampanj kallas skrämseltaktik i GP-ledare SVT-kampanj kallas skrämseltaktik i GP-ledare