News55

Tennislegendaren Ove Bengtsson ville sälja golfklubbor - blev stoppad av Blockets väktare

Artikelbild
Gabriella Lahti
Gabriella Lahti
Uppdaterad: 10 nov. 2015Publicerad: 10 nov. 2015

När den gamle Davis Cup-hjälten Ove Bengtsson, 70, ville ha hjälp med en annonsfråga gick han till Blockets kontor men blev stoppad av väktarna. – Synd att man inte längre får prata med en människa, säger han till News55.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

– Jag tänkte lägga upp en annons med några golfklubbor jag vill sälja, men så hade jag en fråga om hur jag lade upp den i brorsans namn eftersom jag reser så mycket. Jag bor ju alldeles intill så jag tänkte att jag går upp till Blocket och frågar, berättar Ove Bengtsson.

Men redan i entrén tog det stopp.

– Jag fick inte ens komma in.

Händelsen har fått honom honom att fundera över servicen i det digitala samhället.

— Väktarna sa att det inte går och hänvisade till webben. Det är synd att man inte får prata med en människa när man behöver hjälp.

För att få hjälp av Blocket gällande annonsering måste kunder gå via ett webbformulär som fylls i på sajten.

Webbformulär smidigare än telefon

– Och när det besvaras vet man ju heller inte, det kan vara i dag i morgon eller i går va, säger Ove Bengtsson.

ANNONS

På Blocket säger kundsäkerhetschef Thomas Bäcker att webbformulär är ett smidigare och effektivare sätt att hantera kundfrågor.

– Vår erfarenhet är att vi kan hjälpa fler kunder på kortare tid via nätet än om vi erbjuder telefonsupport. Däremot är det så att om man emailar oss och uttrycker att man har bekymmer och inte upplever att man får den hjälp man behöver, så ringer vi upp kunden.

Snittid för svar ligger på en timme

Men har en kund frågor om annonser ligger snittiden för ett digitalt svar från Blocket på en timme, mellan öppettiderna sju på morgonen och 23 på kvällen. Med det hoppas Thomas Bäcker att Ove Bengtsson blir nöjd med den hjälp som väntar.

Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS