News55

Svenskt klädmärke i ekonomisk kris

Artikelbild
e55
e55
Uppdaterad: 25 apr. 2024Publicerad: 25 okt. 2022

Ett 20-årigt svenskt klädmärke har fått ekonomiska problem och gör nu allt för att undvika en konkurs.

ANNONS
ANNONS

Det svenska klädmärket Odd Molly har hamnat i ekonomiska svårigheter. Sjunkande efterfrågan och ökade kostnader har bidragit till en ekonomisk kris för bolaget, skriver Göteborgs-posten.

I ett pressmeddelande skriver man att bolagets försäljning har minskat kraftigt under året och nu ställer man sitt hopp till att Stockholms tingsrätt ska bevilja en rekonstruktion för att undvika konkurs.

Bolaget har flera förslag på åtgärder för att rädda bolaget. Bland annat vill de stöpa om design och varumärke men utesluter inte heller att det kan bli tal om att skära ned på personal. 

Odd Molly, som fyllde 20 år så sent som i mars, grundades av Per Holknekt, Karin Jimfelt-Ghatan och Christer Andersson. Idag ägs Odd Molly av MBRS Group där ett annat dotterbolag, Best of Brands, ansökte om konkurs tidigare i år.

Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS