News55
torsdag
18 juni
Detta är en sponsrad artikel

Vart är vi på väg?

Ulf Elfving
Ulf
Elfving
Uppdaterad: Publicerad:

På väg mot solen! Och vad kan väl vara en bättre start på semestern än en hygglig måltid på 10.000 meters höjd?

Maten kan vara en ganska dyster upplevelse på flyg – ibland. Men emellanåt en skön terapi och faktiskt nånting att se fram emot.

Flera gånger har vi rest charter med Thomas Cook Airlines och ätit riktigt bra. Nu hände det igen. En av oss hade beställt brunch och fick allt möjligt gott: skagenröra, lax, prinskorv, äggröra, paj, tomatsås, sallad, ost och brownie. Väl värt sina 195 kronor. Den andre åt en fiskmiddag  för samma pris:

En utmärkt skagen, rökt lax och en torsk i hummersås, som var överraskande bra. Därtill tre sorters ost samt kaka. Dryck ingick.

Och nu har vi landat. Föhoppningsvis kommer det glada matrapporter den närmaste tiden. Det har i alla fall börjat bra!

Ulf Elfving
Ulf
Elfving

Skriver om mat och livet på News55. Firar i år 60 år som programledare. Utsedd till Riddare av Vasaorden "för betydelsefulla insatser som journalist och programledare". Har fått Stora Journalistpriset, Ikarospriset, Radioakademins Hederspris, Expressens Radiopris 10 år i rad.

Ulf Elfving
Ulf
Elfving

Skriver om mat och livet på News55. Firar i år 60 år som programledare. Utsedd till Riddare av Vasaorden "för betydelsefulla insatser som journalist och programledare". Har fått Stora Journalistpriset, Ikarospriset, Radioakademins Hederspris, Expressens Radiopris 10 år i rad.

ANNONS