Det kan vara bättre att ha festen på krogen än hemma. Det anser Folkhälsomyndigheten, rapporterar Omni.


Sandström
Nu när försommarens fester närmar sig kan det vara bättre att ses på krogen än hemma. Närmast är studentfirandet aktuellt och en undersökning som Ungdomsbarometern har gjort visar att åtta av tio ungdomar kommer att festa på examenskvällen, uppger Omni.
– Det är för- och nackdelar på en krog, där man kan göra tillsyn och man har övat för att ha bättre organisation och förhindra trängsel, säger Folkhälsomyndighetens avdelningschef Karin Tegmark Wisell enligt Omni.

Sandström
Journalist och webbredaktör på News55. Skriver bland annat om hälsa och livsstil med fokus på målgruppen 55+.

Sandström
Journalist och webbredaktör på News55. Skriver bland annat om hälsa och livsstil med fokus på målgruppen 55+.



