News55
lördag
6 juni

FHM: Därför är krogen bättre än hemmafest

Annelie Sandström
Annelie
Sandström
Uppdaterad: Publicerad:

Det kan vara bättre att ha festen på krogen än hemma. Det anser Folkhälsomyndigheten, rapporterar Omni.

ANNONS

Nu när försommarens fester närmar sig kan det vara bättre att ses på krogen än hemma. Närmast är studentfirandet aktuellt och en undersökning som Ungdomsbarometern har gjort visar att åtta av tio ungdomar kommer att festa på examenskvällen, uppger Omni.

– Det är för- och nackdelar på en krog, där man kan göra tillsyn och man har övat för att ha bättre organisation och förhindra trängsel, säger Folkhälsomyndighetens avdelningschef Karin Tegmark Wisell enligt Omni.

Läs mer från News55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Annelie Sandström
Annelie
Sandström

Journalist och webbredaktör på News55. Skriver bland annat om hälsa och livsstil med fokus på målgruppen 55+.

Annelie Sandström
Annelie
Sandström

Journalist och webbredaktör på News55. Skriver bland annat om hälsa och livsstil med fokus på målgruppen 55+.

ANNONS
ANNONS